معرفی دانشگاه

مجتمع آموزش عالی لارستان در بهمن ماه ۱۳۹۲ با استعانت از درگاه احدیت و همّت والای مسئولین و نیک‌اندیشان بزرگوار لارستان، با هدف تربیت نیروي انسانی متخصص، تولید دانش به شکل هدفمند، تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشی، تعامل سازنده با سایر نهادهاي منطقه و ترویج فرهنگ کارآفرینی تأسیس شد تا عاملی باشد برای تولید ثروت، اشتغال‌زایی، حل مشکلات و سرمایه‌گذاري در منطقه.

این دانشگاه با پذیرش ۷۲ دانشجو در رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی شهرسازی و مهندسی فناوری اطلاعات فعالیت آموزشی خود را از بهمن ۱۳۹۲ آغاز نمود. همچنین این مرکز، مجوز سه رشتة تحصیلی دیگر شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی را درمهرماه ۱۳۹۳ دریافت نمود و تعداد دانشجویان مجتمع در اولین سال تأسیس خود به ۲۵۰ نفر رسید. در ادامه و با اضافه شدن اعضای هیات علمی مجرب در رشته های مختلف و رسیدن تعداد اعضای هیات علمی به 17 نفر مجوز پذیرش دانشجو در مقطع ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی از مهر ماه 1402 صادر گردید. همچنین در سال 1402 رشته های مجتمع به 8 رشته مهندسی در مقطع کارشناسی رسید و علاوه بر رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر دو رشته مهندسی ساخت و تولید و مهندسی انرژی به رشته های مجتمع افزوده شد.

یکی دیگر از اتفاقات مهم در جهت توسعه مجتمع واگذاری ساختمان ملکی با مساحت قریب به 5 هکتار بوده است که موجب گردیده با ایجاد زیرساخت های مناسب کیفیت آموزشی ارتقا یابد. هم اکنون مجتمع آموزش عالی لارستان با دارا بودن 8 رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد، حدود 600 دانشجو، 18 عضو هیات علمی و دو ساختمان مجزا آموزشی و اداری نقش بسزایی در تولید علم و خدمت رسانی به مردم را ایفا می نماید.

دورنمای موفقیت دانشگاه دولتی لارستان: “دانشگاه لارستان، مبدأ همه تحولات شهرستان، دانشگاه برتر منطقه، ثروت آفرین، کارآفرین، موتور محرکه علمی، اقتصادي ، فرهنگی و مرجع علمی نیازمنديها و مشکلات منطقه خواهد بود”

18 اعضا هیئت علمی
32 اعضا غیر هیئت علمی
550 دانشجویان
735 دانش آموختگان