سوالات متداول آموزش مجازی

آیا کاربران برای شرکت در جلسات به نرم افزار یا سخت افزار خاصی نیاز دارند؟
برای شرکت در جلسات آنلاین کاربران نیاز به یک رایانه یا لپ تاپ به همراه یک خط اینترنت, یک مرورگر ترجیحا chrome نیاز خواهید داشت.

آیا می توان با گوشی موبایل و تبلت در جلسات شرکت نمود ؟
بله. ادوب کانکت از اکثر دستگاه های اپل, دستگاه های با سیستم عامل اندروید و آیفون پشتیبانی می کند.

برای شرکت در کلاس های مجازی حداقل پهنای باند مورد نیاز چقدر خواهد بود؟
با حداقل پهنای باند ۵۱۲ کیلو بایت بر ثانیه امکان اتصال و استفاده از کلاس ها وجود دارد توصیه می شود این میزان از پهنای باند فقط به شما اختصاص داشته باشد و اشخاص دیگر استفاده ننمایند.

چگونه سیستم خود را برای استفاده از کلاس آنلاین آماده نمایم؟
جهت استفاده از کلاس ها کافیست برنامه adobe connect بروی سیستم یا تلفن همراه خود نصب نمایید .

چگونه می توان به کلاس مجازی وارد شویم؟
با مرورگر Google Chrome وارد سامانه آموزشی شوید و از لیست دروس نام درس مورد نظر را انتخاب، سپس  در صفحه باز شده گزینه open adobe connect را انتخاب نماید وارد کلاس آنلاین می شوید.

چگونه می توان میزان صدای قابل پخش را تنظیم نمود؟
در جلسه کلاس مجازی بر روی کشوی آیکن بلندگو کلیلک نموده، گزینه adjust spacer volume را انتخاب و میزان صدا را تنظیم نمائید.

چگونه می توان یک فایل را در کلاس با دانشجویان به اشتراک گذاشت؟
در کلاس از منوی pods زیرمنو files گزینه add new file share انتخاب و فایل مورد نظر به اشتراک گذاشته می شود

کلاس های ضبط شده را از کجا می توانم ببینم ؟
این قابلیت در حال بررسی و ساخت می باشد.

آیا امکان دانلود کلاس های ضبط شده وجود دارد؟
در حال حاضرامکان دانلود وجود ندارد

نحوه حذف رکورد ضبط کلاس ها توسط اساتید چگونه است؟
درخواست حذف ضبط مورد نظر را به همکاران فناوری منتقل نمایید.

آیا امکان مشاهده کلاس های ضبط شده با گوشی همراه وجود دارد؟
در حال بررسی و ساخت می باشد.

برای رفع مشکل بهم ریختگی حروف به هنگام تایپ فارسی در قسمت چت چه کاری باید انجام داد؟
برای رفع این مشکل دو راه وجود دارد، یک راه این است که در تمامی کلماتی که در قسمت چت نوشته می شود به جای حرف “ی” از ترکیب کلید های Shift و “X” استفاده شود. ترکیب این دو کلید “ی” فارسی را به “ی” عربی تبدیل می نماید.
راه دوم استفاده از کیبورد اصلاح شده فارسی است که در قسمت نرم افزارهای مورد نیاز قرار داده شده است. در صورت نصب این کیبورد، قبل از شروع تایپ در محیط چت باید کیبورد Persian adobe connect را انتخاب کنید.

وقتی وارد کلاس مجازی می شوم خطای adobe connect متوقف شده است می دهد؟
برنامه adobe connect به درستی نصب نشده است یا نسخه قدیمی برنامه می باشد. نسخه جدید را دانلود و نصب نمایید

هنگام ورود به کلاس، ادوب کانکت در حالت connecting  می ماند؟

اگر برای ورود به کلاس مجازی از نرم افزار  ادوب کانکت  استفاده میکنید و نرم افزار شما در قسمت نخست گیر کرده و در حالت Connecting میشود، احتمالا سیستم عامل شما ویندوز سون نسخه ۳۲ بیت بوده (یا سایر نسخه های قدیمی) که هماهنگی لازم را با این نرم افزار ندارد.

راه حل اول : مراحل زیر را طبق تصویر دنبال کنید

ابتدا دکمه های Windows+ R  را روی صفحه کلید بزنید تا صفحه Run نمایش داده شود.

در صفحه Run متن inetcpl.cpl را بنویسید.

سپس در سربرگ General بر روی دکمه Delete کلیک نمایید

در صفحه Delete Browsing History تیک های Temporary Internet files ,Cookies And Website Data ,History
را انتخاب و سپس بر روی دکمه Delete کلیک کنید.

رایانه  خود را ریستارت و مجدد وارد کلاس شوید.

راه حل دوم : نسخه نصب شده فعلی ادوب کانکت را از رایانه خود حذف کنید. سپس نسخه ادوب کانکت را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

adobe connect

چرا به هنگام مشاهده جلسات ضبط شده کلاس های مجازی، صدا پخش نمی شود؟
به هنگام پخش جلسات ضبط شده، به صورت پیش فرض صدا در کمترین حد می باشد. مطابق عکس ذیل صدا را زیاد کنید.

نحوه ارتباط با پشتیبان ها چگونه است؟
در صورت مشکل در سیستم خود با واحد فناوری به شماره ۰۷۱۵۲۲۵۳۱۰۵ داخلی ۱۰۹ و ۱۱۰ تماس بگیرید.

 

لینک دانلود نرم افزارهای مورد نیاز:

google chrome نسخه ویندوز ۶۴
google chrome نسخه ویندوز ۳۲
نرم افزار adobe connect نسخه ویندوز
نرم افزار adobe connect نسخه موبایل اندروید
نرم افزار adobe connect نسخه موبایل ios
نرم افزار کیبورد فارسی adobe connect
نرم افزار anydesk
نرم افزار خواندن فایل های pdf