روز پنج شنبه (۳۰ آبان ماه) هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌ های اجرایی در سال ۹۸ با شرکت ۱۱۵۰ نفر در ۸۱ رشته مختلف در ۲ نیم روز و در ۳ حوزه به همت مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد.

گفتنی است این آزمون با توجه به رضایت سازمان سنجش از برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و ورود به حرفه مهندسان توسط دانشگاه دولتی، برای اولین بار به مجتمع آموزش عالی لارستان محول و به گفته نماینده سازمان سنجش به نحو احسن صورت گرفت.

برنامه رصد ماه ۲۲- ۲۰ آبان ماه با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان به همت انجمن اخترشناسی، ریاضی و فیزیک دانشگاه در ساختمان آموزشی برگزار شد. رصد ماه و خورشید با تلسکوپ،آموزش صور فلکی، برپایی نمایشگاه عکس و فیلم مرتبط با کهکشان راه شیری، سیاه چاله، گذر عطارد از خورشید و…  از جمله برنامه های این مراسم بود.

جناب آقای دکتر طاهری

خبر درگذشت مادر همسر بزرگوارتان موجب تاثر و تالم فراوان شد.

به سهم خود فقدان وجود ارزشمند آن مرحومه را خدمت جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبری جمیل را مسالت داریم. روحشان قرین رحمت الهی

کارکنان مجتمع آموزش عالی لارستان

فیلم سینمایی محمد رسول الله به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) به همت کانون عکس و فیلم دانشگاه چهارشنبه ۲۲ آبان ماه در سالن آمفی تئاتر با حضور دانشجویان اکران داده شد. هدف از اکران این فیلم آشنایی دانشجویان با زندگی نامه پیامبر (ص) در شب ولادت ایشان بود.

کوهنوردی خواهران به مناسبت هفته وحدت و به همت بسیج دانشجویی شهید طلایی جمعه ۲۴ آبان ماه در پارک جنگلی همراه با صرف صبحانه با حضور دانشجویان و مدیر حراست دانشگاه برگزار شد. این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش انگیزه ورزش انجام شد.

برپایی موکب به مناسبت هفته وحدت به همت کانون قرآن، عترت و مساجد و با همکاری بسیج دانشجویی شهید طلایی ۲۱ آبان ماه در ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار شد. در این برنامه در کنار پخش مولودی و برپایی نمایشگاهی از احادیث پیامبر(ص) با پخش شیرینی و چای از دانشجویان پذیرایی شد . هدف از اجرای این برنامه فراهم کردن فضایی شاد به مناسبت هفته وحدت بود

نشست هم اندیشی اساتید حق التدریس با دکتر رخگیره معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهشی و دکتر طالع زاده مدیر امور آموزشی روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر رخگیره علاوه بر خیر مقدم و تبریک به مناسبت هفته وحدت از زحمات اساتید دانشگاه قدردانی نمود. وی در ادامه سخنانش به الگو پذیری دانشجویان از اساتید اشاره کرد و از آنان خواست در تربیت اخلاقی و اجتماعی دانشجویان به نحو شایسته سهیم باشند. وی در ادامه به طرح “مهارت افزایی و افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان”تاکید ویژه نمود.

سپس دکتر طالع زاده به بحث هایی چون حضور و غیاب اساتید و دانشجویان، قرارداد اساتید، امور مرتبط با آموزش ودیگر مسائل اساتید پرداخت. وی یکی از مهمترین وظایف و رسالت های اساتید را احاطه و تسلط آنان در حوزه آموزشی دانست. در انتها اساتید دانشگاه با بحث و تبادل نظر به ارائه پیشنهاداتی در خصوص  بهبود روند تدریس پرداختند.

به همت کانون شعر، داستان نویسی و مطالعاتِ مجتمع، مسابقه کتابخوانی با معرفی کتاب ملت عشق اثر الیف شاکاف ۲۱ آبان ماه در ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار گردید.
دبیر این کانون هدف از اجرای چنین برنامه ای را بالا بردن سطح فرهنگ کتاب خوانی، همچنین افزایش ساعات مطالعه در دانشجویان و علاقمند کردن سایرین به مطالعه بیان کرد.

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در آبان ماه و هفته تربیت بدنی در اواخر مهرماه و به منظور ترویج ورزش، افزایش انگیزه و علاقه در بین کارکنان سه شنبه ۱۴ آبان ماه، کارکنان مجتمع آموزش عالی لارستان از پارک شهر به طرف کوه های اطراف پیاده روی و کوهنوردی کردند و پس از ورزش صبحگاهی به صرف صبحانه پرداختند .

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ پرشکوه ایران اسلامی، همواره سرشار از رویدادها و اتفاقات بزرگی بوده است که یوم الله ۱۳ آبان یکی از آنهاست؛ روزی که سه رویداد مهم و بزرگ را در دل خود دارد و عنصر مشترک این سه واقعه تاریخی، از یک سو «تقابل و شیطنت استکبار و استبداد علیه استقلال و آزادی یک ملت» و از سوی دیگر «تلاش بی پروای مردم رشید ایران در نفی استکبار و کاشتن نهال استقلال و آزادی در کشور» است.
در طول عمر پرثمر انقلاب اسلامی، یکی از جوامع هدف دشمنان ما، جامعه علمی و دانشگاهی بوده است و در این راه نهایت تلاش خود را برای اخلال و توقف پیشرفت های علمی کشور به کار گرفته است. از کاشتن بذر ناامیدی و عدم اعتماد به داشته های خود در بین دانشجویان و جوانان کشور گرفته تا تحریم های ظالمانه دانشمندان و نخبگان کشور و شهادت دانشمندان عرصه علم و فناوری، مجموعه ای از تلاش های دشمن علیه فرهیختگان، دانشمندان و دانشجویان کشور است.
درمقابل این هجمه های بی امان دشمن، ما دانشگاهیان با اتکال به خدا و با تکیه بر اندیشه جوان و پویای دانشمندان و دانشجویان، با جهاد علمی مداوم خود، نه تنها عقب ماندگی های علمی به جا مانده از دوران حکومت ستم شاهی را جبران خواهیم نمود بلکه در عمل به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب با جهاد علمی و در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری مورد نظر معظم له در جهت توسعه پایدار و مرجعیت علمی در جهان با تمام وجود خواهیم ایستاد.
استکبار ستیزی یعنی دانشگاهیان لارستان بزرگ در راستای تولید علم و توسعه نوآوری و کمک به مرجعیت علمی ایران عزیر موفق به انتشار صدها مقاله علمی در نشریات طراز اول دنیا شده اند که بسیاری از آنها مورد استناد جامعه علمی در سطح بین المللی است.
استکبار ستیزی یعنی اینکه دانشگاهیان و فارغ التحصیلان لارستانی در راستای توسعه پایدار و بومی سازی دانش و فناوری چند ده شرکت دانش بنیان و کارآفرین را راه اندازی و مدیریت کرده اند.
استکبار ستیزی یعنی اینکه جامعه دانشگاهی لارستان تلاش می کنند دانشجویانی با بصیرت و با روحیه آرمانگرایی علمی تربیت نمایند.
استکبار ستیزی یعنی اینکه جامعه دانشگاهی لارستان تلاش می کنند فارغ التحصیلانی توانمند و با مهارت تربیت کنند که خود منشا تحول اقتصادی و اجتماعی و علمی باشند.
جامعه دانشگاهی لارستان همگام با جامعه دانشگاهی کشور با تاسی به کلام رهبری عزیز انقلاب و با اعلام پایبندی به آرمان های بلند امام راحل، یکی از راه های اثرگذار رهایی از نفوذ و سلطه استکبار جهانی را «جهاد در عرصه علمی» می داند و تا رسیدن به جایگاه شایسته ایران اسلامی در دنیا به تلاش خود ادامه می دهد.

مجتمع آموزش عالی لارستان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان
دانشگاه پیام نور واحد لارستان
مرکز آموزش علمی کاربردی لارستان
آموزشکده فنی و حرفه ای پسران لارستان