دکتر حجت اله رخ گیره نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون دکتری لارستان از برگزاری این آزمون در روز پنجشنبه 9 مرداد با 257 شرکت کننده شامل 83 متقاضی زن و 174 مرد در 96 رشته امتحانی در ساختمان مدیریت دانشگاه دولتی خبر داد.
در این آزمون با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، در جهت پیشگیری از ابتلای شرکت کنندگان و عوامل اجرایی، تمام دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده اجباری از ماسک و دستکش، ضد عفونی محیط قبل از آزمون توسط عوامل آتش نشانی شهرستان و تب سنجی داوطلبان حین ورود به حوزه امتحانی مد نظر قرار گرفت.
استقرار تجهیزات ضد عفونی کننده دست، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حذف فرایند اخذ اثر انگشت از جمله دیگر اقدامات انجام شده در جهت کاهش احتمال شیوع بیماری کرونا بود.

گفتنی است این آزمون در استان فارس علاوه بر لارستان در شیراز، جهرم و فسا برپا شد.

دکتر طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی شهرستان از برگزاری آزمون دکتری برای اولین بار در شهرستان لارستان خبر داد و افزود:

با توجه به پیگیری های انجام شده در سال گذشته و رضایت سازمان سنجش کشور از برپایی سایر آزمون های انجام شده توسط مجتمع آموزش عالی لارستان به عنوان یک مرکز علمی و آموزشی در شهرستان، باعث شد تا بتوانیم برای اولین بار کنکور دکتری را برای داوطلبان لارستانی و شهرستان های جنوب فارس برگزار نمائیم.

وی با تاکید بر اینکه این مهم، سبب کاهش تردد داوطلبین منطقه به سایر شهرستان ها و کاهش هزینه و استرس داوطلبین خواهد بود؛ گفت: برخی از داوطلبین با توجه به شیوع کرونا امکان سفر و اقامت در شهرستان های دیگر جهت شرکت در آزمون را نداشتند که این خود نقطه عطفی است.  وی در ادامه افزود: روز پنجشنبه 9 مرداد حدود 255 شرکت کننده در 96 رشته امتحانی در این شهرستان به رقابت خواهند پرداختند.

دکتر طاهری در ادامه گفت:  با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، حساسیت های ویژه این آزمون و لزوم رعایت نکات بهداشتی، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور دستورالعمل های ویژه ای برای اطمینان هر چه بیشتر از سلامت شرکت کنندگان و عوامل برگزاری آزمون و آرامش خاطر داوطلبین در نظر گرفته شده است. همچنین در ادامه یادآور شد: 16 و 17 و 18 مرداد نیز آزمون کارشناسی ارشد برای پنجمین بار متوالی توسط این دانشگاه برگزار خواهد شد.