طی نامه ای از سوی معاون آموزشی  وزارت علوم دکتر خاکی صدیق از آمادگی برگزاری امتحانات به صورت حضوری در دانشگاه ها خبر داد.

در متن این نامه آمده است:

جهت‌گیری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به سوی آموزش الکترونیکی به‌منزله بهترین راه برای حفظ و استمرار آموزش در دوره همه‌گیری بیماری کووید – ۱۹ از سال تحصیلی گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

از جمله آثار و پیامدهای این نوع آموزش، موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده‌است. بدین‌وسیله درحالی‌که تا پایان نیمسال تحصیلی فرصت مناسبی وجود دارد انتظار می‌رود به‌نحوی برنامه‌ریزی شود که:

۱-با فراز استمرار وضعیت اضطراری در همه مناطق کشور تا پایان نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمری از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.

۲- در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری بیماری، زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در آزمون پایان نیمسال بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود تدبیر دانشگاه در برگزاری امتحان حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل‌های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.

۳- این تصمیم از هم‌اکنون به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود تا آن‌ها از احتمال برگزاری آزمون پایان نیمسال خود به‌صورت حضوری اطلاع داشته باشند اطلاع‌رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام شود تا این تصمیم در آستانه اجرا با اعتراض دانشجویان مبنی‌بر بی‌اطلاعی یا اطلاع‌رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نشود.