به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان، در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که با شعار «زندگی یعنی امید و حرکت»، ویژه‌ی آثار و دستاوردهای انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور از تاریخ ۲ تا ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، انجمن علمی رشته مهندسی شهرسازی مجتمع رتبه برگزیده بخش پویش سفیر حرکت را به دست آورد.

گفتنی است تیزر ارسالی به جشنواره بین‌المللی حرکت با نویسندگی و تهیه کنندگی بهزاد محمدی، موشن گرافیک و نریتور امیرحسین زمانی و مجریگری خانم ها ثنا آهنین جگر و محدثه حبیب اللهی و آقای بهزاد محمدی ساخته شده است. در جشنواره بین المللی حرکت سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۰ دانشجو از ۷۰ دانشگاه کشور حضور داشتند.

مسئولین مجتمع آموزش عالی لارستان این موفقیت ارزشمند را به یکایک دانشجویان این مجتمع، به‌ویژه اعضای فعال و پویای انجمن علمی مهندسی شهرسازی تبریک عرض نموده، موفقیت و درخشش روزافزون آنها را از درگاه خداوند متعال آرزومند است.

 

مرکز مشاوره و سبک زندگی اسلامی با همکاری کانون ادبی دانشگاه هر هفته دو شنبه ها ساعت ۸ برنامه ای تحت عنوان کافه کتاب برگزار می کند و طی آن به بررسی کتاب معنای زندگی می پردازند.

دکتر افروزه ریاست محترم مجتمع همراه با دکتر استاد زاد معاونت مالی و دکتر حسینی مدیر آموزشی مهمان محفل گرم کافه کتاب این هفته بودند.

این برنامه با تسهیلگری خانم دکتر یزدی عضو هیئت علمی دانشگاه مدیریت می گردد.

 

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجتمع‌آموزش‌عالی‌لارستان یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه اشتغال دانش‌آموختگان می‌باشد. دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم درصد اشتغال دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی مجتمع‌ آموزش عالی لارستان را در سال جاری، ۷۶درصد اعلام نموده است که از این نظر در بین ۱۰ دانشگاه برتر دولتی قرار گرفته است.

گفتنی است دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم هر ساله آمار رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور را ارائه می‌نماید. مجتمع آموزش عالی لارستان همراه با آموزش‌های مصوب، با برگزاری کارگاه‌های مختلف کسب و کار و نیز دوره های مختلف مهارت افزایی در حوزه تخصصی، دانشجویان رشته‌های مختلف را جهت ورود به عرصه فعالیت و اشتغال آماده می‌کند.

ریاست دانشگاه دولتی هم طی پیامی شهادت «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به دست صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار موجب تألم شد.

وی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد و در آخر پاداش این عمل صالح با رزق شهادت به او عطاء شد و این شهید والامقام به هم‌رزمان شهیدش پیوست و بدون‌تردید بهشت، روزىِ نیکوى الهى و ارزانى شده از جانب خدا به شهداست؛ خداوند مقام شهیدان ما بالاخص سردار سیدرضی را متعالی و آن‌ها را با شهدای کربلا محشور گرداند.

اینجانب شهادت این سردار والامقام را به، ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و نهاد مقدس سپاه پاسداران و هم‌رزمان و خانواده معظم شهید تبریک و تسلیت گفته و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.

 

سیاوش ستاری، استاد مدعو در مجتمع آموزش عالی لارستان و مدیر رسانه صدای صحرا و خبرنگار خبرگزاری فارس در جنوب فارس،موفق به کسب رتبه نخستِ بخش خبر جشنواره رسانه ای ابوذر فارس شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان، آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان فارس با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سرهنگ جاهدی جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس،احمد پهلوانیان، رئیس صدا و سیمای استان فارس، امین ذوالقدر مسوول پارک علم و فناوری استان فارس و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه، روز یکشنبه سوم دی ماه برگزار شد.

در این آیین سیاوش ستاری استاد همکار در رشته کامپیوتر و خبرنگار خبرگزاری فارس در جنوب فارس با کسب مقام اول بخش خبر در میان 970 اثر ارسالی، مورد تجلیل قرار گرفت و تندیسِ زرین این جشنواره را از آنِ خود کرد.

 

به همت انجمن علمی رشته مهندسی صنایع مجتمع دوره آموزش مبانی و مفاهیم سیستم مدیری ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) در سالن آمفی تئاتر ساختمان مدیریت برگزار گردید.

در این دوره که با استقبال دانشجویان همراه بود آقای مهندس وحید رهنما با موضوع موارد ایمنی و بازار کار آن مباحثی را مطرح نمود و به سوالات شرکت کنندگان در این خصوص پاسخ داد.

 

به همت انجمن علمی مهندسی برق مجتمع و در راستای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی، جمعی از دانشجویان رشته مهندسی برق و مهندسیمکانیک از کارخانه لبنیاتی قنبرزاده واقع در شهرک صنعتی لار بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور اساتید هیات علمی مهندسی برق مجتمع انجام گردید، خط تولید کارخانه و دستگاه های اتومات جهت تولید و بسته بندی شیر، دوغ، ماست و سایر فراوارده های کارخانه برای دانشجویان توضیح داده شد. همچنین دانشجویان از تمامی بخش ها بازدید و از نزدیک با انواع کنترل کننده ها و با تجهیزات ابزاردقیق ساده استفاده شده در قسمت های مختلف کارخانه آشنا شدند.

 

تبریک شب یلدا و توزیع یلدانه به همت واحد امور دانشجویی و فرهنگی و همکاری اعضای شورای صنفی و رفاهی بین دانشجویان خوابگاهی مجتمع

به همت واحد پژوهش و فناوری و با حضور اساتید و اعضای هیات علمی مجتمع کارگاه معرفی ابزارهای نوین هوش مصنوعی در پژوهش (از ایده تا مقاله) توسط خانم دکتر فاطمه مویدی عضو هیات علمی رشته مهندسی کامپیوتر و دارای مدرک دکتری هوش مصنوعی در محل ساختمان مدیریت برگزار گردید.

در این کارگاه در خصوص هوش مصنوعی مولد و معرفی ابزارهای جدید آن در زمینه پژوهش، نگارش و چاپ مقالات بحث و تبادل نظر گردید و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

 

 

در تاریخ 22 آذرماه و با حضور آقای صالح نیا نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره حرکت کشور و خانم دکتر فرامرزی معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز نشست سفیران حرکت دانشگاه های منطقه ۷ کشور به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد. در این نشست که آقای حسن علیزاده دانشجو رشته مهندسی شیمی مجتمع بعنوان دبیر دبیران انجمن های هیات علمی مجتمع در آن حاضر بود دانشجویان و مسئولین در خصوص مسائل برگزاری جشنواره ملی حرکت دانشجویی بحث و تبادل نظر کردند.