دکترعبدالکریم افروزه
مرتبه علمی: دانشیار
مدرک تحصیلی:دکتری فیزیک
گرایش:اتمی – ملکولی
====================================================
مسئولیت ها و فعالیت ها:
- نظارت دقيق و مستمر بر حسن اجراي امور تربیتی، آموزشي ، پژوهشي ، فرهنگي ، دانشجويي ، بهداشتي، درماني، خدماتي ، استخدامي، انتصاب، مأموريت، اخراج،ترفیع و ارتقاي اعضاي هيأت علمي، اداری و مالی،استخدام، جذب، انتصاب، مأموريت ارتقاء و اخراج كاركنان و كليه ارتباطات داخلي و بين المللي و هماهنگي واحدهاي مختلف و پاسخگويي به مراجع ذيصلاح و پيگيري اشكالات و تخلفات احتمالی و ارجاع آنها به مقامات ذيصلاح.
- تعيين خط مشي اجرايي مرکز بر اساس برنامه هاي راهبردي مصوب هيأت امناي ذي ربط، برنامهريزي و هدايت فعاليتهاي فرهنگي ، تربيتي ، آموزشي ، پژوهشي ، دانشجويي ، بهداشتي ، درماني ، خدماتي و اداری و مالی مرکز در چارچوب برنامه هاي راهبردي تعيين شده.
- ارائه گزارش سالانه عملکرد آموزشی، پژوهشی ، فرهنگی ، اجرایی ، مالی و معاملاتی مرکز به هيأت امناء و وزارت متبوع.
- مسئوليت در قبال كليه امور مرکز و حسن اجراي كليه مصوبات هيأت امناء در حدود مقررات مصوب و آئيننامهها و بخشنامههاي صادر شده از سوي وزارت متبوع و ابلاغ آن به واحدهاي ذيربط حسب مورد.
- نصب و عزل اعضاي هيأت رئيسه ، اعضاي حقيقي شوراي مرکز و روساي دانشكده ها و مؤسسات و واحدهاي وابسته و مديران گروههاي آموزشي و پژوهشي (با رعايت مفاد آئين نامه جامع مديريت دانشگاهها) و مديران ستادي مرکز.
- اجراي مصوبات و آئين نامه ها و بخشنامه هاي صادر شده از سوي وزرات علوم ، تحقيقات و فنّاوري.
- تهيه و پيشنهاد برنامه هاي راهبردي سياستها ، اهداف و خط مشي ها براي طرح در هيأت امناء.
- ارائه پيشنهاد تأسيس ، توسعه ، انحلال و ادغام واحدها با هماهنگي شوراي مرکز به هيأت امناي ذيربط.
- ارائه پيشنهاد همكاريهاي علمي با ساير مؤسسات آموزشي يا پژوهشي داخلي و خارجي به شوراي مرکز برابر ضوابط و مقررات مربوط.
- نمايندگي حقوقي مرکز نزد مراجع ذيصلاح.
- استيفاي منافع و حقوق مرکز در مراجع قانوني (اعم از قضايي، اجرايي، اداري و…) به نمايندگي از مرکز.
- نظارت بر امور انضباطي مرکز (هيأت علمي، دانشجويان، كارمندان) در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب
- امضاي قراردادها ، اسناد تعهد آور، اسناد مالي، اداري، مكاتبات مرکز در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب و مسئوليت امور مالي مرکز طبق قوانين، آئيننامههاي مالي ـ معاملاتي، اداري و مقررات و مصوبات ابلاغي، پاسخگويي به هيأت امناء در قبال گزارشات حسابرسي ، پيگيري و رفع مشكلات و مسائل مطروحه در گزارش حسابرسي و ارائه گزارشات انجام شده به هيأت امناء.
- تهيه آئين نامههاي مالي ـ معاملاتي ، اداري و استخدامي و تشكيلاتي، نمودار سازماني و تشكيلات مرکز و همچنين تغيير و اصلاح آنها در چارچوب ضوابط و مقررات وزارت و پيشنهاد به هيأت امناء براي طي مراحل قانوني.
- تهيه بودجه تفصيلي سالانه مرکز با رعايت مفاد آئيننامه مالي ـ معاملاتي و ارائه به هيأت امناء و همچنين نظارت بر نحوه هزينه نمودن بودجه تخصيصي به مرکز.
- ايجاد شوراي مشورتي متشكل از پنج تن از اساتيد شاخص و برجسته در حوزههاي مختلف آموزشي، پژوهشي و اجرايي (ترجيحاً با مرتبه علمي بالاتر از استاديار.
- نظارت بر انجام امور گزینش کارکنان از طریق ارتباط با دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش کارکنان وزارت متبوع و یا هسته مرکزی گزینش کارکنان.