روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند. فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.بی تردید ، هر نگرشی گویای اهداف و شیوه‌هایی است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص می‌کند. بررسی نگرشهای عمده به روابط عمومی مشخص کرد که شامل مسیر و هدف مستند : منظور از مسیر کار روابط عمومی تاکتیکهایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می‌کند پس «هدف » مشخص کننده افق‌ها و  ارزشهایی است که روابط عمومی در پیامها و برنامه‌های خود منظور می‌کند و در حقیقت به اختصار می توان گفت هدف روابط عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان از سویی و  مخاطبان از سوی دیگر می‌باشد که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه ، مشارکتی و پیچیده است که به طور  بالقوه به ایجاد حس اشتراک کمک می‌کند.

*برای دریافت فایل وظایف و فعالیت ها اینجا کلیک کنید.