روابط عمومي فعاليتي است ممتد ، مداوم و طرحريزي شده كه از طريق آن ، افراد و سازمانها ميكوشند تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آنها سروكار دارند به دست آورند و در حقيقت بخشي از مديريت است و در اغلب موارد نقش مغز متفكر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پاي پيشرفت ، گوش شنوا ، چشم بينا و زبان گوياي سازمان مديريت آن را ايفا ميكند. فعاليتي كه روابط عمومي انجام ميدهد در يك كلمه «ارتباط» از ديدگاه نظري «علم» از جنبه عملي و اجرايي خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زيبايي شناختي «هنر» است و آيينه تمام نماي سازمان و جايگاه دريافت و انتقال اطلاعات است.بي ترديد ، هر نگرشي گوياي اهداف و شيوههايي است كه نحوه رسيدن به آنها را مشخص ميكند. بررسي نگرشهاي عمده به روابط عمومي مشخص كرد كه شامل مسير و هدف مستند : منظور از مسير كار روابط عمومي تاكتيكهايي است كه روابط عمومي براي رسيدن به اهداف خود انتخاب ميكند پس «هدف » مشخص كننده افقها و ارزشهايي است كه روابط عمومي در پيامها و برنامههاي خود منظور ميكند و در حقيقت به اختصار مي توان گفت هدف روابط عمومي كسب تفاهم و پشتيباني از طريق ايجاد احساس اشتراك ميان فرد يا سازمان از سويي و مخاطبان از سوي ديگر ميباشد كه باعث ايجاد ارتباطي تعاملي و دوسويه ، مشاركتي و پيچيده است كه به طور بالقوه به ايجاد حس اشتراك كمك ميكند.
*برای دریافت فایل وظایف و فعالیت ها اینجا کلیک کنید.